fbpx

Skończyły Ci się już pomysły na to co możesz zrobić, żeby znaleźć kolejnych klientów? Zapraszam poniżej!

Witam ProsTych sprzedawców 😊 Mam nadzieję, że udało się wdrożyć i przetestować kilka z opisanych metod i sposobów. Pamiętaj, nie rób wszystkiego na raz, znajdź coś ciekawego, coś co rezonuje z Tobą i wypróbuj. Sama nie stosuje tych wszystkich metod

– ponieważ moja usługa nie współgra z każdym

– ponieważ część nie jest zgodna z moją wizją świata/ firmy/ osobowości

– ponieważ nie mam tyle czasu 😊

19. Polecenia

W dalszym ciągu mamy ogromny problem z proszeniem o polecenia. Kompletnie nie rozumiem czemu? Wykonałeś dobra robotę, z której ktoś jest zadowolony, dlaczego miałbyś nie prosić swojego klienta o to, żeby polecił Cię kolejnemu?

Ba, dużo skuteczniejsza będzie forma, w której poprosisz o maila lub telefon i sam zaczniesz rozmowę. Zaraz wszyscy RODO obrońcy się podniosą i powiedzą, że to nie zgodne z prawem. Nie zdarzyła mi się sytuacja, w której dzwoniąc i podając informację skąd mam ten numer i dlaczego osoba mi go podała, ktoś mnie straszył sądem. Naprawdę, nie przed tym ma zabezpieczać RODO. 

Jeśli już tak bardzo nie chcesz sam dzwonić to chociaż poproś klienta o recenzję, referencje lub polecenie. Jeżeli to co dla niego zrobiłam było pomocne, to niech powie o mnie 3 znajomym, którzy mają swoje firmy albo podobne problemy z pozyskaniem klientów. Tylko tyle i aż tyle.

20. Fanpage na Facebooku

Myślę, że do tej formy nikogo nie muszę namawiać 😊

Co drugi Polak ma konto na fejsie i spędza tam średnio 1/5 swojego czasu. Moim zdaniem jest o co walczyć. I tak naprawdę nie przychodzi mi do głowy żadna firma, która nie powinna mieć Fanpaga. Jeśli masz jakiś pomysł na firmę której działalność na FB jest niemożliwa, to napisz mi komentarz pod spodem. Chętnie poszerzę swoją wiedzę.

Ważne jest, żeby prowadzić fanpage świadomie i wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi. Wiele firm podchodzi do tematu jak do darmowej tablicy ogłoszeń, wrzucając tam wyłącznie promocje, nowe oferty, zniżki i gratisy. To nie zadziała, ponieważ FB to społeczność, która ma przede wszystkim ze sobą działać. Istotne jest to, żeby dawać coś od siebie, próbować zainteresować i zmusić do jakiejś interakcji. Powiększa nam to zasięgi, dzięki czemu nasze posty mogą trafić do szerszego grona odbiorców.

Są branże w których tworzenie postów jest proste, a są takie w których trzeba się wykazać kreatywnością. Ale jestem pewna, że w każdej można nad tym popracować. Jeśli zaczynasz spróbuj sam, zobacz co Ci pasuje, co jest dla Ciebie i co lubią Twoi odbiorcy. Jak Ci się nie uda, nie poddawaj się tylko poszukaj profesjonalnej agencji, która Ci w tym pomoże.

NIGDY nie kupuj likeów. Wiem, że większość ma przeświadczenie, że jak na jakimś profilu jest 12 tysięcy likeów to musi być to super ekspert albo super produkt. Jednak czy to możliwe, żeby zebrać w rok 12 tysięcy lików? Są to „puste dusze”, które nigdy nie będą Twoimi klientami. Uważam, że lepiej mieć ich 1000 z potencjałem na 10% niż 12 tysięcy z potencjałem na 0,1%.

Zapraszam Cię do Prostego Biznesu na Facebooku 🙂  <–KLIK

Dodatkowe problemy pojawiają się jak będziesz chciał zainwestować w płatną reklamę na FB. Wówczas koszt pozyskania jednego płacącego klienta jest znacznie większy.

Dlatego przy okazji wspomnę, że Ty też jesteś klientem i też możesz wspomagać marki, produkty, osoby, które lubisz. Jak widzisz nowy post na czyimś fanpageu to daj znać tej osobie, że to co robi jest fajne i że to czytasz. Like, udostępnienie, komentarz to są rzeczy bezcenne dla małych przedsiębiorców. W tym też dla mnie 😉 Dlatego zawsze przypominam, żeby zostawiać po sobie ślad istnienia 😉

21.Instagram

Jeśli posiadasz ładne produkty lub sprzedajesz wizualne usługi to jest idealny kanał dla Ciebie. Przy Instagramie należy pamiętać, że to jest portal nastawiony na zdjęcia. I trochę treści, ale nie za dużo 😊 Ogólnie zdjęcia 😊 Nie byle jakie zdjęcia, zdjęcia muszą być ładne, kolorowe, wesołe i zachęcające.

Kawiarnie, kwiaciarnie, sklepy odzieżowe, handmade, fryzjerzy, fotografowie – wszystko co można sprzedać oczami.

Dodając do tego odpowiednie hasztagi masz bardzo dużą szansę na przebicie się do większej ilości klientów. Dużo łatwiej też zachęcić ludzi do interakcji, bo wystarczy „puknąć” dwa razy w zdjęcie i już. Gotowa interakcja. 😊

Na stories możesz pokazać swoją firmę „od kuchni”, dzień z życia itd. Bardzo dobre narzędzie dla „estetycznego” biznesu i oczywiście budowania marki osobistej.

 

Ja ciągle testuję tę formę komunikacji zapraszam Cię TUTAJ PROSTYBIZNES_KONSULTACJE 

22. Profil YouTube

Tu też możesz znaleźć klientów, fanów, budować społeczność i dzielić się wiedzą. Jest to kanał dla osób lubiących kamerę, taki mały szczegół, o którym niektórzy zapominają. 😊

Na początku, jeśli nie wiesz jak możesz go wykorzystać w swojej branży możesz do tego podejść jak do pisania bloga, z tą różnicą ze tam nie piszesz tylko mówisz.

Odpowiadasz na pytania Twoich klientów, omawiasz sytuacje w których pojawił się problem i to w jaki sposób sobie z nimi poradziłeś.

Doskonały kanał komunikacji dla firm związanych ze zdrowiem, sportem, edukacją, marketingiem, sprzedażą 😊 Tak, tak, myślę już o tym. Jednak w myśl zasady „nie wszystko na raz” staram się sprawdzać rzeczy w kolejności. Z perspektywy mojego biznesu wydaje mi się to być sposób wart rozważenia 😊

Wstawiając film na YT warto pamiętać o słowach kluczowych. Najprościej rzecz ujmując, zastanów się jak ludzie będą mogli trafić na Twój film. Co Ty byś wpisał w wyszukiwarkę? Albo inaczej: co będą wpisywać w wyszukiwarkę Twoi klienci? Koniecznie użyj tego słowa lub zwrotu w tytule filmu, w przeciwnym wypadku nikt poza mamą i tatą nie trafi na Twój kanał 😉

23. Marketing szeptany

Także w internecie istnieje coś takiego 😉 Postując na grupach, dodając komentarze i zachęcając do zapoznania się z Twoja działalnością, zwiększasz swoje szanse.

Ktoś w ten sposób może Cię polecić na grupach w obrębie Twojej działalności. Jednego ze swoich klientów ostatnio właśnie tak poznałam. Inny klient nie dał mi namiarów na swoich znajomych, nie wiem czy mnie komuś polecił, ale oznaczył mnie na grupie, w której ktoś miał problem ze sprzedażą we własnej firmie.

Ludzie zaczynają Cię kojarzyć z jakaś działką, dziedziną, produktem. Warto udzielać się w grupach i udzielać dobrych rad. Dzielenie się wiedzą jest fajne i pożyteczne, a jak przy okazji uda się zarobić to przecież nikt się nie będzie gniewać. 😊

Nie bój się też nieprzychylnych recenzji lub komentarzy – są wskazówką do tego co poprawić. Oczywiście wyłącznie, jeśli są konstruktywne, a nie emocjonalne oraz nieosadzone w realiach. Zawsze podejmij próbę ustalenia problemu i spróbuj się z nim zmierzyć. Jeśli zamiast krytyki zobaczysz po drugiej stronie krytykanctwo, odpuść. Zakończ ładnie dyskusję i idź dalej. Szkoda życia na zgorzkniałych trolli 😊

24.Relacje biznesowe z innymi firmami

Metoda stara jak świat i oparta o zasadę wzajemności. Wszelkiego rodzaju kluby, stowarzyszenia i zrzeszenia przedsiębiorców to doskonałe miejsce do pozyskiwania klientów. Mało tego że możesz poznać fantastycznych pasjonatów i biznesowych wyjadaczy to dodatkowo możesz podpatrzeć lepszych od siebie 😊 Po co uczyć się na własnych błędach, skoro można na cudzych? Swoich i tak będziemy mieli wiele, możemy ograniczyć pole rażenia.

Relacjami biznesowymi nie nazwałabym rozumowania „teraz zrób mi to za darmo na poczet przyszłej współpracy”. To nie są relacje biznesowe, a zwykłe januszowanie. Jeśli sam czegoś takiego nie proponujesz, a ktoś zaproponował to Tobie to uciekaj, gdzie pieprz rośnie.

Jeśli mam coś zrobić na poczet przyszłej współpracy to mogę zaproponować zniżkę na kolejną współpracę. Nigdy na pierwszą. Muszę poznać swojego partnera, sprawdzić jego wypłacalności itd. Dopiero wówczas możemy świadomie zadecydować o tym co jest dla naszego biznesu najlepsze.

25.Cold calle – cold maile

Ja nazywam „myślące telefony i mądre maile” 😉 W sprzedaży telefon jest czymś do czego po prostu trzeba przywyknąć. Nie ma sprzedawców na świecie, którzy w ten sposób pozyskują klientów i nie mają czasem z tym problemu. Nie uwierzę. Dlatego telefony powinny być mądre, a nie nastawione wyłącznie na „odbębnienie”. Zastanów się:

– po co dzwonisz do klienta?

– jakie informację są dla Ciebie istotne?

– dlaczego właśnie z Toba klient ma nawiązać współpracę?

Nie rób tego na zasadzie checklisty, a gdy klient odbierze pierwsze co zrób to się uśmiechnij. 😊 Ułożenie Twoich ust jak rozmawiasz ma znaczenie, klient Cię nie widzi, ale doskonale słyszy.

Maile – pisałam o nich szczegółowo w artykule SKUTECZNE METODY POZYSKIWANIA KLIENTÓW CZĘŚĆ I Maile napisane do wszystkich są do nikogo. Często zamiast trafić na główną skrzynkę lądują w spamie, gdzie nikt nie zagląda. Jeśli już wybierzesz tą formę jako pierwszą do kontaktu, postaraj się wyróżnić dobrym tematem. Pomyśl czego poszukuje Twój idealny klient i zadaj mu to pytanie w tytule wiadomości.

Masz dużo większą szansę na uzyskanie odpowiedzi zwrotnej. 

JESTEŚ NA MIEJSCU 🙂

To był na prawdę długi artykuł 😉 Ale mam nadzieję, że okazał się pomocny. Pamiętaj, że możesz zgłosić się do mnie na KOREPETYCJE ZE SPRZEDAŻY oraz kompleksowy programy mentoringowy. Gdzie krok po kroku podszkolisz swoje umiejętności sprzedażowe i podniesiesz wyniki!

O pozostałych metodach pozyskiwania klienta przeczytasz;
tu  CZĘŚĆ I 

I tu – CZĘŚĆ II

Trzymam za Ciebie kciuki 😉 powodzenia

Monika Czyżewska

Share on facebook
Share on linkedin

⇐  Spodobał Ci się artykuł? Możesz go udostępnić!♥

Skuteczne metody pozyskiwania klientów. Część III

Autor

Monika Czyżewska

Monika Czyżewska

Konsultant biznesu. Trener sprzedaży i negocjacji.

Komentarze

Od 16 lat zajmuję się sprzedażą usług i produktów, a od 5 lat szkoleniami. Sprzedaż oraz bezpośredni kontakt z ludźmi jest moją pasją. 

Najnowsze wpisy